pozycjonowanie stron

Słownik pojęć związanych z pozycjonowaniem i wyszukiwarkami

PDF Drukuj Email

POZYCJONOWANIE - jest to ogół procesów zmierzających do uzyskania przez nasz serwis jak najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania. Osoba wpisująca określone słowo kluczowe w wyszukiwarkę wybiera w wynikach wyszukiwania jedynie serwisy z kilku pierwszych miejsc, a trafiając na nasz serwis - staje się naszym potencjalnym klientem.

OPTYMALIZACJA WITRYNY - jest to dostosowanie kodu i treści serwisu internetowego pod kątem użytkowników, jak również (dla niektórych ważniejsze) dla robotów wyszukiwarek. Optymalizacja wymaga często zmian w kodzie strony.

SŁOWA KLUCZOWE - są to pojedyncze słowa lub układ słów, które opisują zawartość strony internetowej. Dobór odpowiednich słów kluczowych nie jest sprawą błahą ani prostą, lecz odpowiednio wykonany sprzyja pozycjonowaniu witryny i zwiększeniu ruchu na naszej stronie www.

ANCHOR TEXT - tekst występujący pomiędzy znacznikami a i /a i przenoszący internautę do innej lokalizacji. Anchor text najczęściej opisuje to czego dotyczy strona. Umieszcza się w nim słowa kluczowe na które strona jest pozycjonowana.

PAGERANK (PR) - wskaźnik określający wartość strony (w skali 0-10). PR jest algorytmem określającym wartościowość danej strony głównie na podstawie linków prowadzących do niej oraz treści na stronie. Obecnie PR nie ma już większego wpływu na wyniki wyszukiwania.

FAKE PAGERANK - fałszywy współczynnik PageRank, uzyskany w nienaturalny sposób. Jest to jedna z technik oszukiwania wyszukiwarki, jak też mało doświadczonych użytkowników :) przy sprzedaży serwisów internetowych.

FSB (FRESH SITE BONUS) - promowanie nowych (młodych) stron w wyszukiwarce. FSB jest to okresowe pojawienie się nowego serwisu na bardzo wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania. Po pewnym czasie następuje jednak spadek strony (mniej znaczny w przypadku gdy nasza strona jest systematycznie linkowana, dobrze zoptymalizowana oraz posiada unikalną treść.

SERP (Search Engine Results Page) - są to najkrócej mówiąc wyniki wyszukiwania. Są to wyniki które zwraca wyszukiwarka internetowa w wyniku wpisania określonej frazy w polu wyszukiwania. Wyniki wyszukiwania wyświetlane są w określonej kolejności - jako pierwsze wyświetlane są linki do stron, które wyszukiwarki uważają za najbardziej odpowiednie dla zapytania.

BAN - jest to kara stosowana przez wyszukiwarki najczęściej na skutek złamania regulaminu i stosowania metod pozycjonowania stron niezgodnych z wytycznymi dla webmasterów (np. stosowanie ukrytego tekstu lub ukrytych linków, tworzenie stron dla wyszukiwarek a nie użytkowników itp.). Zbanowana strona przestaje być przez pewien okres wyświetlana w wynikach wyszukiwania.

FILTR - polega na obniżeniu pozycji strony na konkretną frazę bądź też braku wyświetlania strony na określoną frazę. Filtr jest karą np. za zbyt szybki przyrost linków z tym samym anchor textem lub też ogólnie za zbyt szybki przyrost linków. Długość trwania filtra jest zależna między innymi od tego w jaki sposób strona była linkowana. Filtr w przeciwieństwie do bana mija po pewnym czasie.